Fraser Island

Hej varlden nu ar vi tillbaka efter tva helt underbara dagar pa fraser, lite biten av ackelflugor men de hor val till campinglivet!
Dagen borjade med gratis pannkaksfrukost vid 7 har i trakiga rainbow beach, sen information om on och annat bra att tanka pa saker och indelning av grupper ! Sen sakerhetskontroll och packning av bilarna och senivag.. Vi va 5 bilar smockade med glada manniskor, taggade pa livet!
 Vi hamnade i grupp B jag och ottilia tillsammans med 2 irlandare, tre fran england,en fran holland och tva fran sverige .. eller som vi sager the family.
Forsta dagen va vi och badade i lake mackenzie, heeeelt fantastiskt stalle! sen rookisar som vi va sa blev de ju en del fastnande i sanden (kanske inte sa konstigt eftersom de ar varldens storsta sando)sa vi blev lite forsenade och tappade bort resten av gruppen, sa vi hade inte gjort upp campingplatsen fore de blev morkt sa de va ratt spannande med som dom basterds (varat gruppnamn) vi ar klarar vi saklart allt, mat och talt uppsattning i morker de ni!
vaknade sen upp i ett hav av flugor, som bremsen hemma men jattestora de va inte kul.. snabbt som blixten packade vi ihop oss och fortsatte mot de kanda vraket och sen fortsatte vi mot en klippsats dar man (om man har tur) kan se tigerhajar och annat roligt, dar hittade vi igen resten av gruppen, sen letade vi alla upp vattenhalet och hangde dar tills vi va tvungna att lamna stranden. Vi traffade tyskarna vi motte pa spotX lite ovantat sadar. Sen Letade igen varan lagerplats innan de blev morkt, mat och sen chillpastill hela natten.
Aven idag vaknade jag i ett hav av dessa flugor.. hatar dom! Vi for till affaren , tankade bilen, vi gjorde frukost och sen akte vi och badade innan de va dags att lamna on vid tva tiden..
Dusch va de forsta man tanke pa nar man kom tillbaka till hostelet, de kan jag saga er.. dock har jag anda sand overallt. I kvall blire kvalitetstid med ganget innan vi alla fortsatter at olika hall igen.. lite sorgligt men va gor man? Bilder blir de sen foresten for nu maste jag skynda till middagen.. hoppas ni alla har de jatte bra hemma och tar hand om varandra!

ps jag har foresten blivit utsedd till grupp B's maskot.. ett nickname har jag ocksa fatt mig, men de tanker jag inte dela med varlden.. henrik kommer inte vara naderlig mot mig om de skulle komma ut

KRAMARRR

Kommentarer
Postat av: chatrin

Det där med flugorna lät ju inte så kul. Annars verkar livet leka. Här kämpar vi mot snön Vi syns snart inte.

Ha det!

Chatrin

2010-01-29 @ 11:16:20
Postat av: erica

Kul att höra hur ni har det.Här ser vi inte till några flugor -20 grader idag.... det är nästa så man längtar efter flugor.

2010-01-29 @ 17:10:21
Postat av: Mamma

Med risk för att låta som "På spåret" Vart är ni på väg? Vi har just kommit hem från Umeå. Där såg vi Avatar i 3D, läckert!

2010-01-29 @ 21:58:24
Postat av: pappa

kul att höra ifrån dig.

2010-01-29 @ 22:57:01
Postat av: Mamma

Bäva och frukta, Henrik har nosat reda på smeknamnet!!!!!!

2010-01-31 @ 19:22:10
Postat av: Moster B

Kul att ni verkar ha så kul! Och dom där äckelflugorna står du ju ut med, du som har upplevt Skråggbacken.....

2010-01-31 @ 19:22:49

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0