Hongkong

Hej allihopa! Nu sitter vi på flygplatsen i Hongkong, klockan här är nu ca 19.00 och vårat plan
till sydney som går 21.25!

Resan än så länge tycker jag har gått riktigt bra! Vi lämnade Umeå City Airport vid 8.20 tiden, fullt uppbackade av släkt och vänner! Resan till stockholm hann bli riktigt spännande för en incident där med emelies jacka som blev rätt komisk, sen så hade vi ju även en magnus carlsson me på planet!

Till stockholm kom vid kringn halv 10 tiden och där hade vi nog den längsta väntan tror jag, de kändes så iallafall! Vi vandrade där fram och tillbaka, satte oss ibland och såg nån serie. Vid ett kom Ottilia och sammanstrålade med oss, Vi fick även va med om lite drama på arlanda när de va nära på att vi inte skulle få våra visum godkända, dock slutade allting bra och vi kunde andas ut och hoppa på planet till london som gick 15.05.

Måste nog säga att London flyget hittills varit de läskigaste eftersom de har varit mest turbulens på de, tur att de bara tog två timmar! Sen fick vi gå av oss i några timmar i london innan de va dags att gå på de största flygplan jag någonsin suttit i! Tyvärr fick vi inte sitta bredvid varandra alla fyra, men bredvid ottilia hamnade jag iallafall som tur va! 12 timmar tog den resan, ingen sömn blev de för planet va så lyxigt och hade så mycket spännande tekniska grejer att man inte hade tid att sova! Jag och tegström hade faktiskt riktigt roligt där framemot små timmarna! 
Här i hongkong kom vi fram vid 16.30 (lokaltid här) va äckligt fuktigt i luften, dimma och 23 grader varmt. Tur att de är svalare här inne på flygplatsen!

nä nu ska vi gå på lite mer upptäcksfärd här innan planet går! Hoppas de går lika snabbt och är lika kul som de här mellan london-hongkong va! vi hörs

KRAM LINN 

Kommentarer
Postat av: Ida

Men shit vad spännande ändå! Jag hoppas att du uppdaterar ofta. ;)

fin ny blogg förresten,

kram

2009-11-29 @ 15:54:01
URL: http://adara.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vad då, inte godkänna visumet? Vad var det då för fel? Jag har haft ett större antal förfrågningar om var i världen du är under vandringen genom Vindeln på skyltsöndagen. Din jobbarkompis (gift med "vit-kepsen", personalen på My:s, Mona Lisa mfl. Hoppas ni får sova på planet till Sydney! Vi hörs! KRAM

2009-11-29 @ 20:23:39
Postat av: pappa

Hej linn mormor elsa ringde vid kl 21 lokaltid och undrade hur resan framskrider. Faster Carin ska jag maila din adress.Träffade på skyltsöndag rune bard han undrade hur långt du hunnit,

2009-11-29 @ 22:21:14
Postat av: mamma

Skulle bara kolla om du hunnit skriva något innan jag traskar iväg till jobbet. Hur varmt är det? Drick mycket!!! Kram

2009-11-30 @ 06:41:24
Postat av: pappa

Kolla bara. Har just väckt oskar

2009-11-30 @ 07:07:00
Postat av: oskar

hej linn står håret rakt upp där nere hehehe

2009-11-30 @ 16:57:01
Postat av: Karin A Eriksson

Hej. Nu har jag två intressanta bloggar att läsa varje dag. Den ena i Afrika och den andra i Australien. Fantastiskt vad man får uppleva trots att jag sitter kvar i mitt eget hus. Hoppas att ni snabbt återhämtar er från resan. Det är lite tufft med tidsomställningen. Ser fram emot fler reserapporter.

2009-11-30 @ 19:41:12
Postat av: Mamma

Matlaget har varit här. Nu ska jag påbörja sista broderiet till Johan och Melous baby. Oskar är ledig imorgon. Gissa om han är nöjd! Kram

2009-11-30 @ 21:02:23
Postat av: erica

Hej. Har hittat bloggen kul att följa er resa ser fram emot ett nytt inlägg. Kram.

2009-11-30 @ 21:03:15

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0