Airlie Beach

Hej Allihopa nu har jag antligen tid att gora en ordentlig uppdatering!
Befinner oss nu i Airlie beach, riktigt haftigt stalle faktiskt!  tog oss 10 timmar att resa hit i fran cattle station dar vi va igar, sa man va hyffsat trott igar ma ni tro, regnet hallde ner och da langtade man (trodde aldrig jag skulle saga de) faktiskt tillbaka till bundaberg.
Men vi traffade en hel hop nya vanner dom sista dagarna, va pa galleri, zoo , pizza night, filmkvallar och rom fabriken sa vi hade att gora! Till och med chefen som vi ogillade borjade bli snall mot oss sista dagarna ocksa , sa de kandes ratt trakigt att lamna!
Efter Bundaberg for vi uppat till 1770 ett riktigt liten hala, sa jag at verkligen glad att vi inte stanna sa lange dar. Dagen efter fortsatte vi till cattle station, ett stalle mitt ute i ingenstans, dar de va cowboy livet som gallde! Vi gick en promenix halvvags upp till sunsethill va pa tok for varmt, sa vi glassade sen i poolen istallet. Sen fick vi prova pa lassokastning, lerduveskytte (dar dom pa ranchen inte sager "pull" nar dom ska skicka ivag duvan utan donkey.. nagot som ottilia fann oerhort roligt - eftersom , for ni som missat de, donkey ar mitt nya smeknamn har nere) och sen hade vi getwrestlings tavling, vi skulle i lag pa 4 fanga, valta, marka och sen dra ut geten i de fria, 5 lag hade vi, jag och ottilia hamnade med ett ungt danskt par och vi vann, sa en ny karriar kan va pa vag att handa! 54 sekunder klarade vi de pa. Sen blev vi utsatta for "the ring of fire" vill inte ga mer in pa de men vi ar hardcore!
Senare pa kvallen blev de tjurridning och vi fick lara oss hur man hanterar en piska, ratt kul faktiskt! Sen fortsatte alla andra festen men jag och otto va sa himla trotta att vi gick och la oss, trots myror, odlor och en massa flugor inne i stugorna!
Och nu som sagt har vi tagit oss till Airlie, dar vi bor pa ett stalle som heter beaches. ACn pa rummet vi bor i har gatt sonder sa vi bor nu har for 10 dollar natten, sjuuuukt billigt sa vi ar hel nojda! igar hade varan coola busschaffis bokat bord i restaurangen och lite gratis snacks och dricka sa vi hangde med vara nya OZ polare till halvsena natten for vi va pa tok for trotta alltsa.
NU sitter vi pa peterpans datorer och funderar pa att boka en whitsunday resa, men de ar ratt dyrt sa vi far se.. de ar tusen grader varmt och vi ska snart dra oss ner till lagunen, de ni!

For er som missat sa blev vi ju lite av lokal kandisar i bundaberg
http://www.news-mail.com.au/story/2010/02/08/bad-online-reviews-for-hostels/


ja de va uppdateringen jag hade att komma med, hoppas ni har de bra darhemma, for alla er som forsokt smsa mig pa mitt svenska mobilnummer sa kan jag ju saga direkt att dom kommer jag inte fa forren jag kommer hem. Men mitt australiensiska nummer ar foljande (0061)415524606.
Ta hand hand om er darhemma, tanker pa er!

MASSA KRAMAR
Linn

PS tack morbror K for den fantastiska limericken :)

Kommentarer
Postat av: pappa

Hel Linn!

Det är alltid lika roligt att höra ifrån dig.Det verkar hända en del. Det är alltid bra att samla på erfarenheter och upplevelser.

Ha det så bra

pappa

2010-02-14 @ 10:42:47

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0